In de aanloop

10 mei 2024 - Dronten, Nederland

10 mei 2024

De boot is helemaal vaarklaar maar wij nog niet. De planning was afgelopen woensdag te vertrekken maar door omstandigheden ging dat niet en weten we nog niet waar we aan toe zijn. We denken volgende week te kunnen vertrekken maar zien wel hoe het allemaal gaat lopen. Vervolgens gaat het dan richting de Oostzee. We hebben ons, dit jaar, ten doel gesteld zoveel mogelijk te zeilen en zo min mogelijk op de motor te varen. We zien wel waar we uitkomen. De planning is dat we voor 9 september in Rotterdam zijn en in de 2e helft van september weer thuiskomen.

IMG_20240430_093818

Zoals je je waarschijnlijk nog wel kan herinneren hebben we vorig jaar behoorlijk pech gehad en toen 2 weken geleden de boot even voor onderhoud op de kant stond bleek dat de elektrolyse in de schroef, waar het vorig jaar mee begon, nog steeds aanwezig was. Daarom heeft Arjen de schroefas en koppeling aan de keerkoppeling vernieuwd en heeft hij gelukkig ook de oorzaak van de elektrolyse gevonden en verholpen. In de tussentijd is ook de speling op het roer aangepakt en het onderwaterschip in een verse laag antifouling (aangroeiwerendeverf) gezet. Ziezo, klusje geklaard en we kunnen weg.

IMG_20240430_111050IMG-20240420-WA0001IMG_20240430_104559

1. Henk:
    10 mei 2024
    Ik wens jullie vast een hele fijne vakantie toe.
    Leuk om jullie weer te kunnen volgen.
  2. Arjen en Ilse Weber:
    10 mei 2024
    Dankjewel. Daar doen we het voor.
  3. Soraya Rensen:
    Fijne reis, behouden vaart😉
  4. Arjen en Ilse Weber:
    Thanks.
  5. Vincent:
    10 mei 2024
    Geniet van wat komen gaat. Ik kijk nu al weer uit naar alle mooie verhalen
  6. Arjen en Ilse Weber:
    Dat gaat zeker lukken.
  7. Suzan:
    10 mei 2024
    Heel fijne tijd op de Oostzee voor jullie! Leuk om mee te genieten met jullie belevenissen. Wij blijven dit jaar in Nl. Gr Tom & Suzan
  8. Arjen en Ilse Weber:
    10 mei 2024
    Daar doen we het voor. Ook Nl is ontzettend mooi, ga voor de onbekende plekjes.
  9. Hans Van berkel:
    10 mei 2024
    Hele fijne reis en blijf genieten
  10. Arjen en Ilse Weber:
    Doen we zeker.
  11. Mieke timmerman:
    10 mei 2024
    Wij volgen jullie met plezier, misschien treffen wij elkaar op de Oostzee, wij vertrekken begin juni tot september.
  12. Arjen en Ilse Weber:
    10 mei 2024
    Dat zou leuk zijn. Wat is jullie bootnaam?
  13. Zeilboot Ohana:
    10 mei 2024
    Geniet ervan met hopelijk zo min mogelijk, maar wel zorgeloze, motoruren!
  14. Arjen en Ilse Weber:
    10 mei 2024
    Dat gaat vast wel lukken.
  15. Mariel:
    Fair winds!
  16. Arjen en Ilse Weber:
    Thanks.
  17. Joke van oers:
    10 mei 2024
    Goede reis en veel vaarplezier.
    Ik geniet van jullie verhalen Gr Joke
  18. Arjen en Ilse Weber:
    10 mei 2024
    Fijn, daar doen we het voor.
  19. Gerrie Gerritsma:
    10 mei 2024
    Hoihoi Elektrolyse is niet fijn, waar kwam dat door?
  20. Arjen en Ilse Weber:
    10 mei 2024
    Het probleem zat hem in het feit dat de plus van de zonnepanelen, via de omvormer, rechtstreeks op de lichtaccu's was aangesloten en de min via de massaschakelaar liep. Omdat de min van de start- en de lichtaccu's aan elkaar zitten ging de stroom, bij een open massaschakelaar, een alternatieve massa zoeken en dat ging dus via de motor naar de schroefas naar de schroef het water in. 😱
  21. Ibo en Tineke:
    10 mei 2024
    Hej hej Arjen en Ilse! Wij hebben dezelfde plannen😄, vooral veel zeilen op de Oostzee!
  22. Arjen en Ilse Weber:
    10 mei 2024
    Goed plan 😀. Wie weet treffen we elkaar ergens.
  23. Ria Kuiper:
    12 mei 2024
    Je elektrolyse verhaal klinkt niet goed. Gaan wij, met nieuwe accu’s en de hele zooi, ook maar even goed controleren. Zeker met het zonnepaneel erbij. Mooie reis naar de Oostzee gewenst. En fijn dat het verholpen is.
  24. Arjen en Ilse Weber:
    12 mei 2024
    Dat is altijd verstandig. Maar als je schroef geen kraters heeft of niet rood kleurt is er waarschijnlijk niets aan de hand.
  25. John & Petra:
    13 mei 2024
    Hoi Arjen en Ilse,
    Ook dit jaar weer veel reis en zeil plezier. We varen (lezen) op afstand weer met jullie mee...
    We wensen Julie een behouden vaart.
  26. Ronald Lemmen:
    13 mei 2024
    Mooie en leerzame reis gewenst zonder technische problemen. Kan ook haast niet na al dat uitgevoerde onderhoud. Lekker met z'n tweeën genieten!
  27. Joke en Rob:
    15 mei 2024
    Ga weer heerlijk genieten. We volgen jullie
  28. Tim:
    17 mei 2024
    Goed te horen dat de voorbereiding weer degelijk is. In die anti- fouling kan vast ook iets tegen nerveuze orka's gemengd worden. Behouden vaart en veel zijlplezier. Groetjes Tim en Alexandra
  29. Tim:
    17 mei 2024
    Zeilplezier...
  30. Joke van den Heijkant:
    18 mei 2024
    Veel zeilplezier, we volgen jullie! Goede vaart⛵️

Jouw reactie