Sneek – Lelystad

8 september 2022 - Dronten, Nederland

Echt zin in naar huis gaan hebben we nog niet en we hebben gelukkig nog een goed excuus gevonden om wat tijd te rekken. Marianne en Meine liggen met de Cestlavie in Stavoren. Via IJlst komen ze naar het Sneekermeer en we hebben afgesproken elkaar daar te ontmoeten. We doen nog wat laatste boodschapjes en als we op Marinetraffic zien dat ze op het Sneekermeer varen maken we los en gaan ook die kant op. Ze liggen geankerd en zijn niet moeilijk te vinden. We maken de Vela aan de Cestlavie vast.

20220903-17.10u-3-1

Er valt genoeg te vertellen en we kletsen lekker bij. Na een prima BBQ op het groene ei van de Cestlavie gaan we een rustig nachtje in.

20220904-20.05u

De volgende ochtend gaan we toch echt verder richting Lelystad. We hoeven ditmaal niet zo lang te wachten bij de Prinses Margrietsluizen en dan zijn weer terug op het IJsselmeer. Ondanks dat de paarden de stal ruiken varen we niet gelijk door naar Lelystad maar ankeren, om het af te leren, voor de laatste nacht tussen Urk en het windmolenpark.

20220904-20.06u20220904-21.00u-7

We kunnen nu echt niets meer verzinnen om verder te vertragen of te rekken en gaan de volgende ochtend, na het ontbijt, anker op en vertrekken voor de laatste mijlen naar onze thuishaven in Lelystad.

20220905-14.50u - 1

Daar is onze box vrij en na ruim 3½ maand laten we de boot achter en worden we door Joris en Jennifer opgehaald en gaan we naar huis. (Hoe zou de tuin er bijstaan, is het aquarium helemaal volgegroeid en is het in ons straatje erg veranderd?)

20220905-15.25u20220905-17.33u-120220905-21.12u

De reis in cijfers;

·         We waren 16 weken onderweg

·         hebben in die tijd 1890nm (3500km) afgelegd

·         waarbij we 286u op de motor voeren of de motor langzaam hadden meedraaien

·         daarbij hebben we 470l diesel verbruikt

·         we bezochten 66 haven- en ankerplaatsen in Duitsland, Noorwegen en Denemarken.

20220906-13.36u - 1

Voor al onze volgers, we bedanken jullie voor jullie leuke commentaren en opmerkingen op ons blog en berichten op Facebook. Soms was het laat en waren we moe maar de wetenschap dat jullie op het vervolg van onze reis zaten te wachten leverde genoeg motivatie om toch ons blog nog maar even bij te werken. Bedankt!

20220904-11.44u

1. Marianne:
    8 september 2022
    Goed hoor steeds weer die discipline opbrengen om zo’n blog bij te houden. Chapeau!
  2. Dirk Megchelse Sr.:
    9 september 2022
    Vaak zie ik in jullie belevenissen dingen van mijzelf en hoe je het altijd zelf maar weer moet fixen.Je bent weer "at home" dus wordt het nu nagenieten.Blijf het maar lang doen. Bedankt en hartelijke groeten. Dirk Megchelse Sr.
  3. Ronald Lemmen:
    10 september 2022
    Mooie verhalen reeks, mooie ervaringen en nog heel wat stof om over na te praten. Bedankt voor jullie nimmer aflatende enthousiasme om weer nieuwe dingen te beleven. Ronald Lemmen
  4. Ronny en Ellen:
    12 september 2022
    We hebben jullie stilletjes gevolgd 😊
    Welkom terug.
  5. Arjen en Ilse Weber:
    17 september 2022
    Leuk dat jullie ons gevolgd hebben. Hopelijk hebben jullie van ons blog en reis meegenomen. 😁
  6. Georginahaleber:
    15 september 2022
    Lieve Ilse en Arjan, welkom thuis, fijn om dat te lezen en nu alles weer opruimen en nagenieten. Ik heb het uitstekend naar mijn zin en geniet met volle teugen. Ik mag nog 3 weken. Daarna hoop ik jullie snel te zien. Heel veel liefs Gertie