Naam:
Foto’s:
1174
Video’s:

Over ons

Wil je weten waar we precies zijn of onze laatste track zien, klik dan op de onderstaande link.

Over onze reis

2022, Naar de hal van de Bergkoning.

Onze reis van vorig jaar is ons zo goed bevallen dat het voor ons gelijk duidelijk was; In 2022 vertrekken we weer voor een lange reis, nu in noordelijke richting. Al lang geleden is onze interesse in de Deense Limfjorden gewekt en het besluit deze eindelijk eens te gaan beleven en ontdekken was snel genomen. Maar om nu 4 maanden in de Limfjorden te blijven is wel een beetje te veel van het goede en er moeten nog een paar andere bestemmingen bijkomen. Gelukkig ligt er boven Denemarken nog een prachtig land waar we nog niet geweest zijn en zo voegen we zuid Noorwegen aan onze reisdoelen toe. De Noorse fjorden trekken enorm maar het is niet altijd eenvoudig of zelfs mogelijk daar met een zeilboot te komen. Met een verkeerde wind blijkt de zuidwest punt van Noorwegen soms een onneembare horde. Dat gaan we vanzelf beleven. En de terugweg, ach dat is nog zover weg, waarschijnlijk door het Kattegat weer zuidwaarts maar of dat via de Zweedse- of de Deense kust wordt, gaat de tijd ons leren.

2021, Naar de zwarte man van Memel.

In de jaren 1994 tot 2005 werkte Arjen als militair bij de Nederlandse 41e lichte brigade die in Seedorf gestationeerd was. Wij woonden in die tijd, met ons gezin, in een klein Duits plaatsje, Zeven, in de buurt van de kazerne en onze boot lag bij de  Seglervereinigung Neuhaus/Oste in Neuhaus. Dat is een klein dorpje aan de Elbe tussen Cuxhaven en Brunsbüttel. De zomervakanties brachten wij, eerst op onze zeeschouw 't Meerwijff en later op onze Bavaria Wild Child door op de Oostzee. Tussen Kiel en Bornholm hebben we in die periode de meeste havens wel bezocht. Nu we allebei met pensioen zijn wordt het hoog tijd al die mooie plekjes weer te gaan bezoeken en te kijken of het allemaal nog een beetje herkenbaar is. Daarnaast willen we verder naar het oosten en wat noordelijker trekken om eens te kijken wat daar allemaal te doen is. We trekken daar 3 maanden voor uit en vertrekken begin juni en verwachten begin september, voor de verjaardagen weer terug in Nederland te zijn.

Bezochte landen

Wij hebben 9 landen (4%) bezocht:

Denemarken, Duitsland, Letland, Litouwen, Nederland, Noorwegen, Polen, Verenigd Koninkrijk, Zweden.